tisdag 14 april 2009

Spring Ricco!

Howdie! Här kommer mitt första inlägg på denna blogg. Jag tänkte försöka skriva lite om musik som är ett av mina stora intressen i livet.

Jag har precis börjat lyssna in nya plattan med Florence Valentin. Måste säga att den är grym! Visst, det låter Håkan Hellström, det låter The Clash mm. Men vad gör det? När det släpps en svensk platta gjord med ett så stort hjärta som Florence har spelar sånt mindre roll. Texterna är ärligt skrivna med glöd, om pundare som injicerar på skitiga toaletter, kids som slår ihjäl varandra och hotar med sms (Riccardo-mordet). Klyftan mellan fattig och rik osv. Ljudbilden påminner väldigt mycket om gbg-soundet (Hellström, Broder Daniel) allt är dränkt i reverb! Jag upptäckte Florence Valentin av en slump när de medverkade i nåt TV-program förra året. Föll pladask för "Pokerkväll i Vårby Gård". Sedan dess har det blivit många timmars lyssnande på Love Antell & Co. Jag har dock aldrig sett dem live men det tänker jag göra så fort tillfälle dyker upp. Enligt vad jag har hört ryktesvägen så ska deras livekonserter vara något i hästväg de också. Att sedan Love gått med i Perssons Pack (också favoriter) borgar ju för att karln har smak också! Om ni inte redan har den så kila iväg och köp "Spring Ricco" för det är den värd!

Mina favoritlåtar just nu:

Spring Ricco
Såld är såld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar