fredag 17 april 2009

Öster om Heden

Eftersom jag skrev lite om Florence Valentin så tänkte jag även passa på att tipsa om Perssons nya platta med packet också. Om man som jag har en förkärlek för svensk musik skapad med värme så är Perssons Pack ett måste. Vad sägs om textrader som "Pappa han drack en frukost med Pistols -77" eller "Det här är det enda jag äger, en gitarr och en mikrofon - men jag känner mig rikast i världen när nån säger Persson det är dags att gå på" Brilliant! Per Persson är verkligen en textförfattare av rang. Hela plattan känns så fruktansvärt äkta. Inte skapad i något annat syfte än att Per själv måste få ur sig låtarna. Så fruktansvärt bra. Vi som har väntat i 14 år på den här skivan har verkligen fått något att bita i. Love Antell tycks passa in i bandet som handen i handsken trots att han är "stadsråtta" och de övriga är lantisar. Jag säger bara, köööp!

Bästa låtar just nu:

Ikväll tar vi över stan

Sångare utan orsak

När du är ung (ny version)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar